ازاوراق زر نگار کتابها

کارهای چپ وبلایه مکن که به دست چپت دهند کتاب

ازاوراق زر نگار کتابها

کارهای چپ وبلایه مکن که به دست چپت دهند کتاب

ادبیات عامیانه ایران(۱)

ادبیات عامیانه‌ی ایران

(دکترمحمدجعفرمحجوب)

(1)

دکترمحمدجعفرمحجوب باگردآوری وشرح بسیاری ازافسانه ها وآداب ورسوم مردن ایران کمک شایسته ای به شناخت ریشه های ادبیات وباورایرانیان کرده

سمک عیار

داستان سمک عیارستایش نامه‌ی دلیری ها وجوانمردی هاوپاکدلی هاست سمکویارانش،باشجاعتی حیرت انگیزخودرادرعرصه‌ی هول انگیز مهالک می افکنندومهتری رادرکام شیرمیجویند:

"...من مردی ناداشتعیارپیشه ام.اگرنانییابم بخورمواگرنه میگردم وخدمت عیاران وجوانمردان میکنم،وگاری گرمیکنم آن برای نام میکنم نه ازبرای نان،واین کارکه میکنم ازبرای آن میکنم که مرانامی باشد..."

نظرات 1 + ارسال نظر
انعکاس آب جمعه 18 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 12:59 ق.ظ http://www.enekaseab.blogsky.com

وبلاگ حقیر بنده هم خوش آمد گوی قدم شماست.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد